- - - - - -
nedelja, 18 avgust 2019
A+ R A-

CENTRALNA BAJRAMSKA SVEČANOST ISLAMSKE ZAJEDNICE SRBIJE ODRŽANA U BEOGRADSKOJ BAJRAKLI DŽAMIJI

68402511 2416390315135445 6061489883170471936 n

U nedelju 11. avgusta u 6 sati i 13 minuta, uz prisustvo velikog broja vernika, u Bajrakli džamiji klanjan je bajram namaz, time je počeo jedan od najvećih muslimanskih blagdana Kurban-bajram.

Bajramsku hutbu je održao reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije Sead ef. Nasufović.

„Sa Imenom Allaha dželle šanuhu, Milosnog i Premilosnog, hvala i zahvala pripadaju Allahu, Gospodaru svih svetova a salavat i selam resulullahu i njegovoj porodici, svim njegovim ashabima i svim njegovim dobrim sledbenicima do Sudnjeg dana. Amiin.

Hvala dragom Allahu dželle šanuhu, koji nas je uputio na Pravi put, koji nam je dao snage, znanja, volje i želje, zdravlja i slobode da se jutros zajedno okupimo ovde, u ovoj džamiji, da zajednički odčekamo Bajram namaz, da ga zajedno klanjamo, da zajedno Allahu dragom dovu uputimo.
Nemoguće je, braćo, imati bajramsku hutbu na Kurban bajramu a ne setiti se Ibrahima alejhis-selama, jer je on večita inspiracija, trajna inspiracija svakom muslimanu i muslimanki šta znači biti predan Uzvišenom Allahu dželle šanuhu, i šta znači i kakva nagrada očekuje onoga čoveka koji se svim srcem, svim bićem, svojim mislima, svojom dušom preda i čvrsto poveruje u ono što mu Allah dželle šanuhu objavljuje i u ono što Allah dželle šanuhu od njega traži.
Najveće iskušenje kojiem čovek treba da se odupre jeste da stavi Kur’an ispred svoga mozga, ispred svoga razuma, ispred svojih razmišljanja. Često čovek u mnogo šta poveruje, prihvati i zavoli ali kad dođe u iskušenje da donese kakvu odluku prvo se na sebe oslanja pa tek negde kasno se seti da bi trebalo i mushaf, odnosno Kur’an časni da otvori. Kaže Allah dragi: ’Nemojte nipošto nikakvu odluku donositi dok za to ne pitate Allaha i Njegova poslanika. I budite svesni Allaha, bojte Ga se. ’ Tako i počinje sura Hudžurat.

Danas je moja želja da se setimo i protumačimo suštinu jednog ajeta kojeg sto puta citiramo, slušamo, jedni drugima preporučujemo i mi taj ajet donosima na našem maternjem jeziku i on glasi ovako: ’Ko bude uništio, ubio samo jednog nedužnog čoveka kao da je uništio ili poubijao celi svet, a ko spasi jednog nevinog čoveka kao da je spasio celi svet.’ Koliko čovek traga ko je ta osoba koju mi treba da spasimo ne bismo li spasili celi svet, ili ko je ta osoba za koju Allah kaže ’ako je uništite kao da ste uništili celi svet’. Može li to biti iko drugi osim mi lično?! Može li to biti iko drugi osim ti lično?! Da li čovek ikada na taj način razmišlja da upravo to znači ovaj ajet. Ako sebe nisi sačuvao, ako sebe nisi spasio nikoga spasiti ne možeš, nećeš imati prilike, ni šanse, ni mogućnosti druge da spašavaš, i time si uništio celi svet. Ako pak sebe uništiš upropastio si mogućnost da ikada ikome pomogneš, pa čak i onome koga najviše voliš. Jedan je čovek u istoriji poslanika Allahovih, samo jedan jedini je nazvan ummetom. To je upravo Ibrahim alejhis-selam, po čijem sunnetu i praksi i mi danas kurbane prinosimo i na čiji se poziv odazivamo da hadždžd obavimo.

Ibrahim alejhis-selam, zbog veličine koju mu je Allah dragi dao, zbog toga što ga je Allah za Svoga prijatelja uzeo, nazvao ga je prijateljem i nazvao ga je ummetom. On jedan čovek, jedan poslanik predstavljao je ummet odnosno celu ljudsku zajednicu. Nije li to poruka svakome od nas da onaj koji korača Ibrahimovim putem upravo i predstavlja jednu veličinu koja se zove celi ljudski rod. Pa kad spašavaš sebe i svoju dušu onda si tek u mogućnosti da spasiš i druge. Koliko vremena čovek gubi spašavajući druge a u sebe nije ni pogledao, niti je sebe spoznao, niti je dušu svoju očistio, niti je srce svoje zaštitio. Eto u tome se ogleda mudrost muslimana da ovaj dan kada se spaja jedan Allahov emr, jedna Njegova odredba, zapoved, da čovek danas ono što mu je drago odrekne se toga radi bliskosti Allahu, pa nije slučajno da se kaže na arapskom jeziku blizina – kurbet a to je od ovoga kurban. Pa nema bliskosti bez kurbana, bez nekakve žrtve, bez nekakvog truda kojeg čovek ulaže na ovom putu. Nije braćo svako u mogućnosti da zakolje kurban. Ima među nama mnogo ljudi koji teško žive, koji su muftačni da im se pomogne ali nema među nama nikog ko na današnji dan ne može učiniti da njegov kurban bude makar selam, ili da njegov kurban bude makar halal nekome ko je prema njemu se ogrešio. Šta mislite kakva je veličanstvena i velika odluka, i velika žrtva da danas halališ onome ko ti je nepravdu učinio i tražio ti je da mu halališ a ti mu nikada halalio nisi. Pružio ti je izvinjenje na koje ti nikada odgovorio nisi i danas imaš priliku da žrtvuješ u sebi to što te sprečava da budeš blizak i njemu, i sebi i Allahu dželle šanuhu, da prihvatiš izvinjenje svoga brata ili da mu prihvatiš halal koji ti je tražio.
Ima li iko među nama danas ko nije sposoban, snažan ili dovoljno jak i velik da da se osmehne svome bratu koji mu selam nazove i Bajram čestita. Ima li među nama takvih ljudi? U tome se gleda veličina.
Ne treba vam niko govoriti šta se sa vašim namazom desilo, da li je kabul ili nije kabul, to ćete najbolje znati kada izađete iz džamije: ukoliko u vama ima snage da volite, ukolliko u vama ima snage da oprostite, ukoliko u vama ima snage da pomognete – budite sigurni i da je vaš namaz primljen kod Allaha dragog. Jer ispravan namaz upravo ovo kod čoveka izaziva,“ kazao je između ostalog reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije, Sead ef. Nasufović.

68562900 2416391658468644 8699134436148510720 n67761878 2416391338468676 5451355968791117824 n69290519 2416394481801695 2776423209828876288 n67810198 2416397801801363 7290193586044272640 n68379937 2416397505134726 3518497557468676096 n68357884 2416399605134516 695058908313550848 n