- - - - - -
subota, 16 decembar 2017
A+ R A-

VESTI

MUFTIJA SRBIJANSKI ABDULLAH EF NUMAN ODRŽAO HUTBU U BAJRAKLI DŽAMIJI U BEOGRADU

  • Objavljeno petak, 27 oktobar 2017 23:09

media share 0 02 05 67366178f45e46933a78abeae9e14a210bd9567f2a01fe81f85b5e069629ef27 Picture

Dvadesed sedmog oktobra / sedmog safera u beogradskoj Bajrakli džamiji hutbu je održao Muftija srbijanski Abdullah ef Numan.
Centralna tema hutbe su bili kur’anski ajeti iz sure el Alek.

“Čitaj/uči, u ime Gospodara tvoga koji stvara, stvara čoveka od ugruška !
Čitaj/uči, Plemenit je Gospodar tvoj, koji poučava peru, koji čoveka poučava onome što ne zna.” (El Alek, 1-5)

„Najlepša Kniga na svetu koja je ikad postojala je Kniga Istine a to je Kur’an Časni. Allah Uzvišeni kaže u Kur’anu: ’Ikre!’ mi to prevodimo kao ’uči’ ali se misli na ’proučavaj’. Učenje Kur’ana je lepo za dušu, srce i uho, makar mi to i ne znali šta znači to nas oplomenjuje, makar samo čuti Allahovu Reč to nas oplemenjuje. Ali potrebno je znati Allahovu Reč, potrebno je razumeti Allahovu Reč. Allah u Kur’anu kaže ’ovo je Knjiga u koju sumnje nema’, u njoj nema ništa da se nagađa i pogađa, Knjiga Istine da po njoj živimo i to je ono što mi treba da radimo. Ako čovek ne zna šta piše u Kur’anu kako može po tome da živi, kako može da zna kako da rešava probleme koji dolaze ispred njegovog lica, ispred njegovih očiju?! A koliko naših problema potiče od našega neznanja. Zato treba proučavati Knjigu koju nam je Allah Uzvišeni poklonio iz svoje Milosti.“

Muftija srbijanski je u nastavku izneo istorijske podatke o zapisivanju ajeta koje je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, preko Džibrila dobijao od Allaha Uzvišenog, rekavši da su oni zapisivani za vreme života Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i da je svaki harf zabeležen, da ništa nije izostavljeno, da ništa nije izmenjeno.
„Kad Allah Uzvišeni kaže: ’Ovo je Knjiga u koju sumnje nema’, jedno značenje toga je da je to Knjiga koja je istinita, onakva kakva je došla, a ne onakva kakvu su je ljudi nakon pedeset, sto, trista ili tri hiljde godina zamislili da bude. Zamislite gde bi mi sada bili da Kur’an nije u originalu zapisan. Mi bi se sada svađali, mi bi sada imali nekoliko verzija Kur’ana kao što hrišćani imaju nekoliko jevanđelja. A ovo je pisano ispred očiju Božijeg Poslanika, onako kako je njemu dostavljeno, ne onako kako mi mislimo da je njemu došlo nego onako kako je njemu Allah to spustio.
Nas, kako dalje u ajetima kaže Uzvišeni, Allah uči nauci, naučio je čoveka onome što čovek nije znao. A zbog toga što su se muslimani prihvatili pera mi smo postali najveći naučnici na svetu. Beduin je postao naučnik kada je postao pismen, a škola mu je bila Kur’an. I taj beduin je prešao preko celoga sveta i ostavio svoju nauku po celome svetu i nkada nije imao sud gde je žive palio naučnike. Nikada nije imao sud koji je palio ljude koji su govorili da je Zemlja okrugla. U Španiji se razvila islamska medicina koja je šest stotina godina bila osnova medicine zapada. Poznati Ibn Sina koga su zvali Avecena. Allah nam je dao nauku i dok smo pratili Kur’an bili smo naučnici, astronomi, znali smo da je Zemlja okrugla... to smo bili mi. Islamski život nije komlikovan, ne traži da zamajava ljude nego da im da jasna rešenja za pitanja koja su im potrebna“, kazao je između ostalog Muftija Abdullah ef Numan.

media share 0 02 05 4362563f71b8ebf527862748e1adebfac8b59768eb284c2b0126baaeeaa71908 Picture

PREDSEDNIK TURSKOG PARLAMENTA ISMAIL KAHRAMAN POSETIO RIJASET ISLAMSKE ZAJEDNICE SRBIJE

  • Objavljeno sreda, 25 oktobar 2017 09:56

ef kahraman 1

Neposredno posle posete turskog predsednika Erdogana i predsednik Velike narodne skupštine Republike Turske Ismail Kahraman se, u pratnji ambasadora Tanžu Bilgića, sastao sa najvišim predstavnicima Rijaseta Islamske zajednice Srbije.
Gospodina Kahramana su u Beogradu ugostili Reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije Sead ef Nasufović, Muftija srbijanski Abdullah ef Numan i Muftija beogradski Mustafa ef Jusufspahić, dok su ga u Novom Sadu dočekali Muftija vojvođanski Muhamed ef Ziljkić i Muftija mačvansko-podrinjski Mehmedalija ef Veli. Ovo je u kratkom vremenskom periodu druga zvanična poseta Ismaila Kahramana Islamskoj zajednici Srbije.

Tokom sastanaka u Beogradu i Novom Sadu, Ismail Kahraman je istakao važnost i značaj jedinstva muslimana i izrazio nadu da će se problemi sa kojima se susreću muslimani Srbije, a koji su najvećim delom prouzrokovani podelom, rešiti u najkraćem mogućem roku. On je izrazio želju da Reisu-l-ulema sa svojim saradnicima poseti Tursku i sastane se sa predstavnicima Dijaneta (Turske direkcije za verska pitanja) koji bi u skladu sa svojim mogućnostima a u okviru zakonskih regulativa i propisa pomogli Rijasetu u pronalaženju najboljih modela za rešavanje aktuelnih problema.

Uz zahvalnost na pokazanom interesovanju i brizi za muslimane Srbije, čemu svedoče dve posete Islamskoj zajednici u kratkom vremenskom intervalu, Reisu-l-ulema je kazao da su muslimanima Srbije od velikog značaja dobri odnosi između Republike Turske i Srbije. Reis efendija Nasufović je istakao da muslimani Srbije, u poslednjih skoro sto pedeset godina – od kako postoji Islamska zajednica, koliko su u mogućnosti čuvaju tradiciju koja im je ostavljena i da ga raduje najavljeni susret sa najvišim predstavnicima Dijaneta.

ef kahraman 2ef kahraman 3ef kahraman 4

MUFTIJA SRBIJANSKI ABDULLAH EF NUMAN ODRŽAO HUTBU U BAJRAKLI DŽAMIJI U BEOGRADU

  • Objavljeno petak, 20 oktobar 2017 21:28

hutba 20. 10 1

Dvadesetog oktobra / tridesetog muharrema u Bajrakli džamiji u Beogradu hutbu je održao i predvodio džuma namaz Muftija srbijanski Abdullah ef Numan.

Centralna tema hutbe je bio kur’anski ajet ''Reci: "Klanjanje moje, i obredi moji, i život moj, i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svetova.'' (El-En'am, 162).

“Allah nas je dao da budemo na ovom svetu, dao nam je opskrbu da živimo na ovom svetu,dao nam je mozak da možemo da mislimo, a što je najvažnije da možemo Allaha da spoznamo.

Čovek treba da nauči da živi u skladu sa prirodnim zakonima, treba da nauči da živi u skladu sa svojim Stvoriteljem, zato Allah kaže, u Kur’anu, Ibrahimu - poslaniku preko kojeg smo mi nazvani muslimanima: ‘Kaži: ‘Zaista su moj namaz i moja žrtva i moj život i moja smrt posvećeni Allahu Gospodaru svetova’” Vidite odakle počinje molitva, odakle potiče namaz... počinje opet, baš kao što od Ibrahima alejhisselama, nosimo naše versko poreklo, tako i naš namaz počinje od njega. Uvek moramo tražiti razloga da klanjamo, uvek moramo tražiti razloga da dođemo u džamiju, uvek moramo tražiti razloga da se približimo Onome Koji nas je stvorio.

Božiji Poslanik je rekao da se Islam zasniva na pet stubova, da je prvi stub šehadet a da je drugi stub - namaz. Znači vrednost našega rada je potvrđena sa time što je osnova naše vere, osnova našega Islama - u našem namazu. Zato što ga stalno radimo, šehadet i namaz se stalno rade.
Na hadž je dovoljno otići jedanputa u životu.
Zekat se daje jedanputa godišnje, ali onaj koji može.
Posti se jedanputa godišnje.
Klanja se pet puta dnevno, i to se klanja onako kako možeš: ako ne možes stojeći možeš sedeći, ako ne možeš sedeći možeš ležeći, ako ne možeš naglas možeš u sebi , a ako ne možeš ni to možeš išaretom. Allah Uzvišeni nam je to dao svima da bi nam olakšao život.

U rečima koje su citirane vidimo princip našega života. Zaista naša žrtva, naš život i naša smrt pripadaju Allahu. Način života koji treba živeti - namaz, molitva je život, mišljenje na Allaha Uzvišenog je deo života, to je nešto što je sa nama stalno.
Da smo mi mislili na Allaha kako treba, nikad tuđe ne bi želeli, nikad tuđi život ne bi želeli, nikada ne bi na svoga brata i sestru digli ruke zbog ikakvog razloga.
Ko smo mi i šta smo mi da sebi dajemo za pravo da uništimo čitavu državu preko noći, pod izgovorom da mi širimo Islam? Pa ne da smo uništili jednu državu nego i dve države smo uništili, pa i tri države smo ništili. Sve, kažu u ime Allaha. I koga smo otišli da ubijemo? Brata i sestru muslimanku zato što sam ja rekao da oni ne valjaju, a ja valjam. A ja juče izašao iz zatvora, bio najveći kriminalac sa muslimanskim imenom i najednput sam ja sada narodni heroj i borac u tamo nekoj zemlji za koju nisam ni znao da postoji, delim pravdu. Zašto? Zato što smo dozvolili da šejtan dođe među nas pa da nam kaže da je laž istina, pa da mi tu laž pratimo i jedni drugima štetu činimo.
Zato treba biti pametan, zato treba čuvati svoju porodicu, učiti svoju decu istnitom Islamu. Islamu koji voli, Islamu koji uči, Islamu koji obrazuje, Islamu koji je način života koji nam je Allah Uzvišeni dao.
Niko drugi nema način života kakav mi imamo. Mi imamo životni put i mi moramo čuvati taj način života da bi sačuvali sami sebe. Bez islama mi smo prazna kesa, kesa jedna od kostiju i mesa i ništa više ”, kazao je između ostalog Muftija srbijanski Abdullah ef Numan.

hutba 20.10 2

ODRŽANA TRIBINA “BOGOLJUBLJE U AVRAMA, MOJSIJA, ISUSA, MUHAMEDA, NAS: MEĐURELIGISKI DIJALOG KAO ŠANSA”

  • Objavljeno četvrtak, 19 oktobar 2017 11:14

svidj 1

U sredu 18. oktobra 2017. godine u amfiteatru Fakulteta Islamskih nauka u Beoradu održana je druga u nizu međureligijska tribina a u okviru projekta Sviđalište a ne svađalište, pod nazivom “Bogoljublje u Avrama, Mojsija, Isusa, Muhameda, nas: Međureligijski dijalog kao šansa”.
Organizatori su bili Islamska zajednica Srbije i Fondacija Konrad Adenauer a učesnici: rabin Isak Asiel, prof. Vladimir Vukašinović ispred SPC-a i Muftija srbijanski Abdullah Numan. Moderator je bio Muhamed ef Jusufspahić Predsednik Vrhovnog sabora Islamske zajednice Srbije. Iako je bilo najavljeno njihovo učešće, opravdano su bili sprečeni da prisustvuju episkop bački Irinej Bulović, nadbiskup beogradski Stanislav Hočevar kao i Reisu-l-ulema Sead ef Nasufović.
Na samom početku direktor Fondacije Konrad Adenauer Norbert Bekman - Dirkes pozdravio je publiku a naročito učesnike debate na sada već tradicionalnom debatnom okupljanju predstavnika Islamske zajednice Srbije, Srpske pravoslavne crkve i Jevrejske zajednice.

Nakon uvodnog obraćanja gospodina Bekman - Dirkesa, prisutnima se obratio moderator ove tribine Muhammed ef.Jusufspahić. Svoje kratko obraćanje iskoristio je da se prvenstveno zahvali Gospodaru na lepoti različitosti jer „spram Stvoritelja smo isti - stvorenja“. Ukazao je na značaj platforme od koje svi polazimo a to je zajednički život i Bogotraganje. Kur’an kazuje da se sa sledbenicima knjige okupimo oko onoga što nam je zajedničko što simbolično prikazuje značaj i cilj dijaloga koji se vodio.

Dijalog je otpočeo rabin Isak Asiel koji je svoj govor započeo sa Nuhom, odnosno Noahom. Govorio je o tome kako je Noah šetao sa Gospodom i bio je pravedan u svom pokolenju, dok je Avram šetao sa ljudima i bio okrenut njima. Uslovno rečeno, „Noah je bio okrenut sebi i svojoj porodici i zato njega karakteriše barka i zatvaranje u nju“. S druge strane, Avram se otvara ka ljudima i Isus upravo kreće njegovim putem. Rabin Isak Asiel je na vrlo metaforičan način govorio o biblijskim pričama zaključivši da je barka zapravo simbol božije reči i da ljude ne spasava barka već božija reč.

Drugo obraćanje je pripalo prof.Vladimiru Vukašinoviću koji je otpočeo svoje izlaganje primerom modela zajedničkom imenitelja, onoga što nas spaja a ne razdvaja. Citirajući prof.Hansa Kinga prenosi da „nema mira u svetu bez mira među religijama“, naglašavajući važnost ovog aspekta. Nasuprot tome, otvara i temu religijske posebnosti koju definiše kao izvesni „zid na kraju ove debate“. Želeći da teološku debatu podigne na jedan veći nivo, prof.Vukašinović je otvorio pitanja za diskusiju i to sledećeg tipa: najadekvatniji pristup dijalogu, doprinos ovakvih i sličnih susreta, šta ovakav dijalog znaći predstavnicima religije koji su u manjinskom broju, a šta znači onima koji su većina i sl. Dakle, otvara se pitanje koncepta dijaloga - iz koje perspektive i na koji način gledamo na debatu.

Muftija srbijanski Abdullah ef.Numan nakon selama podsetio je prisutne da smo prvo i osnovno obrazovanje dobili od Boga. Kako i sam kaže:“ Stvoritelj je slao učitelje i naučio nas mnogo, a mi nismo naučili da živimo zajedno.“ Anulirajući razlike i stavljajući akcenat na zajedničku platformu, što je i tema same debate, muftija Numan je potcrtao da u veri treba da nađemo zajedničku reč koja će nam pomoći da živimo zajedno. Zajednička reč je osnova od koje se polazi i koja pomaže slobodu veroispovesti. Efendija Numan govori da je akcenat na miru jer svaka vera zagovara mir a ne rat! Govoreći o miru, ef.Numan govori o islamu kao religiji koja daje i adekvatna upustva kako se taj mir na najbolji način postiže i šta ga uslovljava. Na prvom mestu to je dobra namera koja je srž svega a ona obuhvata „dobrobit samome sebi, porodilici, okolini, čovečanstvu, bez razlike.“ Citirajući i reči Božijeg Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, da će svaki čovek biti nagrađen prema svojoj nameri, Abdullah ef.Numan govori o samoispitivanju i izvesnoj samorefleksiji koja je neophodna čoveku muslimanu kako bi bio, kao što je već naglašeno, u dobrobiti sa sobom i sa drugima. Govoreći o ravnopravnosti između muškarca i žena koja je u islamu naređenja Kur’anom i sunetom, ef.Numan govori o ravnopravnosti svakog čoveka u toj meri da će svi biti nagrađeni prema svojim sposobnostima i svojim delima i to je nešto što je u islamu jasno i nedvosmisleno.

Upravo je Muftija Numan završio tribinu sa idejom o zajedništvu i slobodi verosipovesti zaključivši da „onu slobodu koju nam je dao Bog dajmo jedni drugima“.

svidj 2svidj 3svidj 4svidj 5svidj 6svidj 7

MUFTIJA SRBIJANSKI ODRŽAO HUTBU U BAJRAKLI DŽAMIJI U BEOGRADU

  • Objavljeno petak, 13 oktobar 2017 22:05

WP 20171013 13 16 36 Pro

Trinaestog oktobra / dvadeset trećeg muharrema u Bajrakli džamiji u Beogradu hutbu je održao Muftija srbijanski Abdullah ef Numan.
Centralna tema hutbe je bila sura el Asr.

“’Tako mi vremena,
čovek, doista, gubi,
samo ne oni koji veruju i dobra dela čine, i koji jedni drugima istinu preporučuju i koji jedni drugima preporučuju strpljenje.’

Prenosi se da je Imam Šafiji govorio: ‘Da je Allah Uzvišeni samo suru ‘Asr spustio, ona bi nam bila dovoljna.’

Zamislite kolika je ta vrednost od tri ajeta. Od tri ajeta dobijemo životni putokaz, dobijemo način na koji treba da živimo. Sve iz Allahove Milosti. Bez opterećenja, bez ikakve muke. Iz Svoje Milosti Allah Dragi nas je uputio i mi smo Mu zahvalni. Mi Ga volimo i mi Ga poštujemo i mi Mu zikr činimo i mi na Njega mislimo jer Je On naša najlepša misao. Lepše misli od misliti na Allaha nema. To je ono što će nam dati sreću i to je ono što će nas Njemu približiti”.

Nakon što je pojasnio važnost ispravnog verovanja baš kao i činjenja dobrih dela Muftija srbijanski je posebnu pažnju posvetio “preporučivanju istine i strpljenja”.

“Mi jedni druge treba da upućujemo na istinu. Prva naša istina je bila i uvek će biti da Allah postoji. Mi smo se ovde borili kada je vladao ateizim, borili se i stalno jače mislili na Allaha Uzvišenog i spominjali Ga, i ezan se učio. U sred Beograda se ezan učio i svi su ga čuli, pa je ljudima postalo iz dana u dan sve lepše i lepše…I ja sada prolazim i na jedanput se jedna mlada devojka javi, pozdravi se i pitam ko je to – a ona je ćerka od toga i toga koji tu stanovao… zamislite to, koliko smo napredovali sa našim komšilukom, da ezan nikome ne smeta, da su navikli na taj ezan i da im prija, jer da im ne prija ne bi nam se javljali. To je velika stvar… jedni druge da upućujemo na istinu. I istinu u govoru i najveću i najvažniju istinu da Allah Uzvišeni postoji, da Je On Istina, da Je On Stvaran, Pravi, da to nije bajka nego da je ono što nam Je Allah Rekao da je to čista istina koju nije čovek napisao, čovek stvorio nego nam je Allah Uzvišeni dao.
‘I da upućuju jedni druge na strpljenje’ – da budemo strpljivi. Zapamtite jednu stvar, biti strpljiv ne znači biti neaktivan, biti strpljiv ne znači sedeti ispod kruške i čekati da nam ona padne u kapu. Biti strpljiv znači lepo se ponašati. Biti strpljiv znači ne biti nervozan. Biti strpljiv znači ne biti eksplozivan, ne biti ljut nego saslušati ono što treba da se sasluša i odgovoriti ono što treba da se odgovori. Ali nikada svoj hak i svoje pravo ne prodati ili ne dati ga besplatno – to nije strpljivost. To je zanemarivanje ljudskoga prava biti čovek, biti slobodan čovek koji ima prava da gradi džamiju, koji ima prava da klanja u toj džamiji, koji ima prava da uči decu u toj džamjji. To znači to, to znači biti strpljiv. Biti strpljiv da bi ostvario svoj dobar cilj koji si sa bismillom počeo.

Neka nas Allah Dragi čuva, neka nas čuva u Svojoj Milosti, neka nam dozvoli da o Njemu mislimo, neka nam dozvoli da Njegovo Uzvišeno Ime spomonjemo, jer od Njegovog Imena lepšega imena nema.”

U drugom delu hutbe Muftija srbijanski jepodsetio prisutne na preseljenje na ahiret rahmetli Šemsudina Kučevića, predsednik Opštine Tutun.

“Mi se njega sećamo jer je bio naš prijatelj. Svi ga spominju po dobru, svi kažu da je bio dobar čovek, da je bio pošten čovek, da je bio musliman. Allah Dragi ga je od nas uzeo. Mi molimo Allaha Uzvišenog da mu večni Džennet da, da bude od onih na kojima je Allahov blagoslov.”

WP 20171013 13 18 23 Pro