-
Objavljeno ponedeljak, 12 april 2021 16:15
Mešihat sandžački Rijaseta islamske zajednice Srbije donio je Odluku o organizovanju vjerskih aktivnosti u toku ramazana 1442. hidžretske godine za vrijeme vanrednih okolnosti.
Prvi dan ramazana 1442. hidžretske godine, prema takvimu Islamske zajednice Srbije, je utorak 13. april 2021. godine.
Jacija namaz i teravih namaz u svim džamijama Mešihata IZ Sandžaka će se klanjati na način da se odmah nakon ezana klanja jacijski farz, potom dva rekata sun-sunneta, teravih namaz osam rekata i vitr-namaz. Vjernicima se preporučuje da u svojim domovima upotpune teravih namaz do 20 rekata.
Mesihat Islamske zajednice Sandžaka poziva vjernike na društvenu odgovornost, te da djeca mlađe dobi i osobe iz rizičnih grupa namaze obavljaju u svojim domovima.
Imami i mujezini džamija su dužni da, u saradnji sa džematskim odborom, vode brigu o čistoći džamija i primjeni higijensko-epidemioloških mjera u njima.
U centralnim džamijama sandžačkih gradova učit će se mukabele uz poštovanje mjera nadležnih organa, a i'tikaf će biti organiziran u džamijama gdje za to postoje adekvatni uslovi.
Mešihat sandžački će za vrijeme ramazana, preko humanitarnog društva Emanet, kao i u saradnji sa ostalim humanitarnim organizacijama koje djeluju na prostoru Sandžaka, dijeliti humanitarnu pomoć u vidu osnovnimh životnih namirnica, socijalno ugroženim porodicama.
Nisab zlata za mjesec ramazan 1442. hidžretske godine iznosi 4.304 evra, dok je nisab srebra 452 evra. Uzimajući u obzir stav Hanefijskog mezheba, preporučuje se vjernicima koji posjeduju novaca ili trgovacke robe u vrijednosti nisaba na srebro (452€) iznad svojih osnovnih životnih potreba i dugovanja, da izdvoje zekjat na svoj imetak.
Utvrđene su tri vrijenosti sadekatu-l-fitra za 1442. hidžretsku godinu: 100 dinara (na osnovu vrijednosti namirnica kojima je Vjerovjesnik a.s., definisao visinu sadekatu-l-fitra), 400 dinara (iznos koji najviše odgovara našem standardu) i 1000 dinara (za one koji hoće da daju više).
Uplatom zekata i sadekatu-l-fitra preko Mešihata IZ Sandžaka pomažete siromašne kategorije našega društva, učenike muške i ženske medrese i studente Fakulteta islamskih nauka.
Molimo Svevišnjeg Gospodara da nastupajuće dane mubarek Ramazana provedemo na Njemu najdraži nacin i u njima doživimo svoj lični i društveni preporod.
Mešihat sandžački vam želi Ramazan mubarek olsun!
-
Objavljeno ponedeljak, 12 april 2021 16:13
Mešihat srbijanski Rijaseta islamske zajednice Srbije doneo je Odluku o organizovanju verskih aktivnosti u toku meseca ramazana 1442. hidžretske godine za vreme vanrednih okolnosti.
Prvi dan Ramazana 1442. hidžretske godine, prema takvimu Islamske zajednice Srbije, je utorak 13. april 2021. godine.
- U svim džamijama Mešihata srbijanskog klanjaće se namazi pri čemu će se voditi računa o poštovanju epidemioloških mera (obavezno odstojanje, obavezno nošenje maski, svaki klanjač da ponese svoju sedžadu).
- Klanjaće se osam rekata teravih namaza.
- Uz poštovanje svih epidemioloških mera, mukabele će se učiti ili nakon podne namaza, ili nakon ikindije namaza.
- Utvrđene su tri vrenosti sadekatu-l-fitra za 1442. hidžretsku godinu: 400 dinara (iznos koji najviše odgovara našem standardu), 600 dinara i 1000 dinara.
Ramazan šerif mubarek olsun!
-
Objavljeno subota, 10 april 2021 23:50

Prema takvimu Rijaseta Islamske zajednice Srbije, sa akšamom u ponedeljak 12. aprila 2021. godine nastupa mesec Ramazan.
Prvi dan ramazanskog posta će biti u utorak 13. aprila.

-
Objavljeno sreda, 17 mart 2021 12:53
SAOPŠTENJE
Nakon održane vanredne sednice Mešihata srbijanskog, a u skladu sa odlukama Vlade Republike Srbije, usled pogoršanja epidemiološke situacije i povećanja broja zaraženih korona virusom na teritoriji Republike Srbije, posebno u Beogradu, Mešihat srbijanski uz saglasnot Rijaseta Islamske zajednice Srbije donosi
ODLUKU
O ZATVARANJU DŽAMIJA
U cilju preventivnog delovanja i sprečavanja da se zaraza širi, do poboljšanja epidemiološke situacije, u džamijama će namaz obavljati samo imami i muezini.
Od službenika i vernika se zahteva da u cilju podizanja svesti i sprečavanja širenja korona virusa poštuju preporuke Islamske zajednice Srbije i nadležnih institucija Republike Srbije.
-
Objavljeno subota, 26 decembar 2020 00:35
Posljednjih dana izrečene su teške optužbe i teške kvalifikacije od strane pripadnika Islamske zajednice u Srbiji na račun rukovodstva i vjernika Islamske zajednice Srbije. Od najprizemnih uvreda do onih kojima se poziva na nasilje i osporava legitimitet i legalitet Islamske zajednice Srbije. Takođe, pribjegava se teškim manipulacijama, igrajući na emocije ljudi pokušavajući predstaviti se jedinim zaštitnicima vakufa i vakufske imovine. Čak su i upućivani pozivi državnim organima da „ugase“ Islamsku zajednicu Srbije.
Analizom dostupnih dokumenata i činjenica možemo zaključiti koja je tradicionalna islamska zajednica i ko to ima pravo predstavljati muslimane u republici Srbiji, a koga državni organi treba da „ugase“.
Aprila mjeseca 2006. godine donijet je Zakon o crkvama i vjerskim zajednicama. „Tradicionalne vjerske zajednice su one koje u Srbiji imaju viševjekovni kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona“ (Član 10). „Islamskoj zajednici se priznaje kontinuitet sa pravnim subjektivitetom stečenim na osnovu Zakona o Islamskoj vjerskoj zajednici Kraljevine Jugoslavije (Službene novine Kraljevine Jugoslavije, broj 29/1930)“. (član 15). Član 18. ovog Zakona kaže da se za upis crkava i vjerskih zajednica u Registar Ministarstvu podnosi prijava.
Za upis u registar crkava i vjerskih zajednica podnijele su zahtjev i prijavu Islamska zajednica Srbije i Islamska zajednica u Srbiji, a zakon o crkvama i vjerskim zajednicama kaže: „U registar se ne može upisati vjerska organizacija čiji naziv sadrži naziv ili dio naziva koji izražava identitet crkve, vjerske zajednice ili vjerske organizacije koja je već upisana u Registar ili koja je ranije podnijela zahtjev za upis.“ To znači da ne mogu biti upisane dvije islamske zajednice.
Dana 10. novembra 2009. godine, rješenjem ministra vjera Bogoljuba Šijakovića, formirana je Posebna radna grupa za konstatovanje činjenica o istorijskom kontinuitetu i pravnom legitimitetu Islamske zajednice u Republici Srbiji. Ova komisija dolazi do nekoliko zanimljivih konstatacija, od kojih izdvajamo:
- Islamska zajednica Srbije je 15. maja 2006. godine podnijela Ministarstvu vjera Republike Srbije prijavu za upis u Registar crkava i vjerskih zajednica
- Islamska zajednica u Srbiji je 23. jula 2007. godine podnijela Ministarstvu vjera Republike Srbije prijavu za upis u Registar crkava i vjerskih zajednica.
Pomenuta komisija je donijela sljedeći zaključak:
„Budući da je članom 10. Stav. 2. Zakona o crkvama i vjerskim zajednicama propisano da su tradicionalne vjerske zajednice one koje u Srbiji imaju viševjekovni istorijski kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona i da se članom 15. Zakona o crkvama i vjerskim zajednicama Islamskoj zajednici priznaje kontinuitet sa pravnim subjektivitetom stečenim na osnovu Zakona o islamskoj vjerskoj zajednici Kraljevine Jugoslavije iz 1930. godine („Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 36/2006), konstatujemo da, na osnovu iznesenih činjenica, istorijski kontinuitet i pravni legitimitet tradicionalne islamske vjerske zajednice u Republici Srbiji ima, tj. može imati samo Islamska zajednica Srbije.
U Beogradu, 23. jula 2010.“
– stoji u izveštaju pomenute komisije.
Na osnovu navedenih činjenica jasno je da je tradicionalna islamska vjerska zajednica u Republici Srbiji jedino Islamska zajednica Srbije, a da – na osnovu aktuelnog Zakona o crkvama i vjerskim zajednicama – treba da bude „ugašena“ Islamska zajednica u Srbiji.
Toliko o tome ko treba da se obrati državnim organima i da traži primjenu zakona, a ko treba da bude „ugašen“.
S druge strane, aktuelno je i pitanje koju kao tradicionalnu islamsku zajednicu u Republici Srbiji prepoznaju međunarodne islamske institucije?
Pomenut ćemo dvije najznačajnije i najuticajnije institucije u svijetu:
(1) Dijanet – upravu za vjerska pitanja Republike Turske i
(2) Rabitu – muslimansku svjetsku ligu.
Poznato je da Islamska zajednica Srbije ima izvanrednu saradnju sa Dijanetom – upravom za vjerska pitanja Republike Turske, a ta saradnja se ostvaruje na diplomatskom, vjerskom i kulturnom nivou kao i na realizaciji nekoliko konkretnih projekata. Dijanet i zvanično prepoznaje samo Islamsku zajednicu Srbije kao tradicionalnu islamsku zajednicu i jedinu zajednicu koja ima pravo predstavljati muslimane koji žive u Republici Srbiji.
Visoka delegacija Rabite na čelu sa Generalnim Sekretarom Muhammedom ibn Abdul Karim Al-Isaom je od 5. do 8. februara 2020. godine boravila u zvaničnoj posjeti Republici Srbiji. Domaćin ovoj delegaciji bili su predstavnici Islamske zajednice Srbije na čelu sa reisul-ulemom dr. Seadom ef. Nasufovićem. Tom prilikom su delegacije Rabite i Islamske zajednice Srbije imali sastanke sa najvišim zvaničnicima Republike Srbije, na čelu sa predsjednikom Republike Srbije. Takođe, Generalni sekretar Rabite Muhammed ibn Abdul Kerim El Isa je imao sastanke sa službenicima Islamske zajednice Srbije.
Ponavljamo, domaćin ovoj delegaciji Rabite bila je Islamska zajednica Srbije, što jasno ukazuje na odgovor gore postavljenog pitanja – da je Islamska zajednica Srbije, na čelu sa reisul-ulemom dr Seadom ef. Nasufovićem, tradicionalna islamska zajednica u Republici Srbiji koju prepoznaju i međunarodne islamske institucije.
𝘐𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵𝘪𝘷𝘯𝘢 𝘴𝘭𝘶𝘻̌𝘣𝘢 𝘔𝘦𝘴̌𝘪𝘩𝘢𝘵𝘢 𝘐𝘴𝘭𝘢𝘮𝘴𝘬𝘦 𝘻𝘢𝘫𝘦𝘥𝘯𝘪𝘤𝘦 𝘚𝘢𝘯𝘥𝘻̌𝘢𝘬𝘢, 𝘙𝘪𝘫𝘢𝘴𝘦𝘵 𝘐𝘴𝘭𝘢𝘮𝘴𝘬𝘦 𝘻𝘢𝘫𝘦𝘥𝘯𝘪𝘤𝘦 𝘚𝘳𝘣𝘪𝘫𝘦