- - - - - -
subota, 19 jun 2021
A+ R A-

VESTI

ODRŽANO VEČE ISLAMSKE POEZIJE, SEVDAHA I UMETNOSTI U NOVOM SADU

  • Objavljeno subota, 17 decembar 2016 23:32

ns1712201602

Večeras je u Kulturnom centru u Novom Sadu održano veče islamske poezije, sevdaha i umetnosti. Ujedno otvorena je i izložba kaligrafije Zane Tahirović koja će trajati do 22. decembra.
Ovoj kulturnoj manifestacijji je pored velikog broja Novosađana prisustvovala i najviša delegacija Rijaseta Islamske zajednice Srbije na čeu sa Predsednikom VS Muhamedom ef Jusufspahićem, Reisu-l-ulemom Seadom ef Nasufovićem, Muftijom mačvansko-podrinjskim Mehmedalijom ef Veli, glavnim imamom Bajrakli džamije Ramadan ef Mehmedijem, uz domaćina Muftiju vojvojvođanskog Muhameda ef Ziljkića i drugih imama muftijstva vojvođanskog.
U svom obraćanju prisutnima Reisu-l-ulema je poželeo dobrodošlicu i između ostalog kazao da su "pero i jezik tumači naših srca" i da "onaj sadržaj koji nosimo u srcu mi to prikažemo govoreći ili slikajući" kao i to da "svako delo koje čovek učini dobije jedan mali oblik života".
Zana Tahirović umetnica iz Bosne je kazala kako se kaligrafijom bavi oko godinu dana i da je veoma srećna što je pozvana na ovu kulturnu manifestaciju uz želju i nadu da će na ovaj način pronosi Boga i ubuduće.
Nakon čitanja poezije i izvedbe nekoliko sevdalinki mladih umetnika iz Gračanice, prisutni su uživali u izložbi kaligrafskih radova i nastavili druženje u prijateljskom razgovoru i uz prigodno posluženje.

PRIJEM U AMBASADI TURSKE - OTVORENA OBNOVLJENA ZGRADA PREDSTAVNIŠTVA

  • Objavljeno četvrtak, 15 decembar 2016 20:53

prijemTurskaAmbasada01

U ambasadi Republike Turske u Beogradu organizovan je svečani prijem povodom otvaranja obnovljene zgrade ambasade.
U pozdravnom govoru novoizabrani ambasador Tanžu Bilgič je naglasio značaj dobrih odnosa Turske i Srbije za stabilnost celog regiona. On se zahvalio za podršku Turskoj nakon neuspešnog vojnog udara 15. jula i solidarnost koju je Srbija izrazila nakon nedavnog terorističkog napada u Istanbulu.

Ambasada Turske u Beogradu prvi put je otvorena 1881. godine, a u sadašnjoj zgradi se nalazi od 1933. godine.
Renoviranje zgrade turske ambasade počelo je 2014. godine, a zgrada u Krunskoj je u vlasništvu Republike Turske od 1967. godine. Zgrada Ambasade Turske spada u istorijske objekte pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika. Poznata je po tome što je u njoj svojevremeno živeo najpoznatiji dečiji pesnik Jovan Jovanović Zmaj. Pored renoviranja postojeće zgrade, izgrađen je i dodatni objekat koji će služiti za boravak diplomata, odnosno osoblja ambasade.

Na poziv novoimenovanog ambasadora Turske nj.e. Tanžua Bilgiča prijemu su prisustvovali i Ahmet Jidiz, zamenik ministra spoljnih poslova Turske, Risu-l-ulema Islamske zajednice Srbije Sead ef Nasufović, glavni imam Bajrakli džamije Ramadan ef Mehmedi, dr Sulejman Ugljanin predsednik Bošnjačkog nacionalnog veća i dr.

prijemTurskaAmbasada03prijemTurskaAmbasada02

ČOVEK I NARODI IZMEĐU ATEIZMA I FUNDAMENTALIZMA

  • Objavljeno utorak, 13 decembar 2016 18:37

covekINarodi01

Sinoć je u Kolarečevoj zadužbini održana tribina pod nazivom Čovek i narodi između ateizma i fundamentalizma. Učesnici tribine bili su Reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije Sead ef Nasufović, rabin Isak Asiel, sveštenici Vukašin Milićević (ispred SPC) i Aleksandar Ninković (ispred rimokatoličke crkve) kao i profesor dr Vladeta Jerotić.
Reisu-l-ulema se u svom obraćanju najpre dodtakao jezičkog i terminološkog značenja reči fundamentalizam. Konstatujući da je “u jezičkom značenju u osnovi to nešto pozitivno jer bi to bilo temeljno pristupanje veri, temeljno pristupanje tekstovima svete Knjige ali da je vremenom ta reč satanizovana pa danas reč fundamentalista označava osobu koja je radikalna, ekstremna, osobu koja šteti drugom čoveku.“ Ističući da je u istoriji postojalo više etapa koje su doprinele tome, ali je zbog vremenskog ograničenja izlaganja pojasnio dve. Srednji vek – kada je Bog bio u centru pažnje ne samo teološki već i u književnosti, umetnosti uopšte pa je došao humanizam koji je stavio čeveka u centrar svega, pokušavajući da se Bog zaboravi – uz konstataciju da je to više nego pogrešno jer "voleti čoveka ne znači ne voleti Boga, kao i što voleti Boga ne znači ne voleti čoveka". I drugu etapu – nakon jedanaestog septembra 2001. godine za koju je Reis efendija kazao da je nakon dešavanja koja su bila „kao u nekom loše režiranom filmu“ napad na islam i muslimane zapravo iskorišćen za pisanje mnogobrojnih knjiga koje su osuđivale religiju uopšte i u kojima se iznosilo da je religija glavni problem savremenog društva a da je islam samo došao prvi na red, te bi se možda moglo reći da je religija postala žrtva ateističkog fundamentalizma. Reisu-l-ulema je poručio da se za dešavanja u svetu, ratove, zlodela i sve ono loše čemu danas svedočimo može okriviti samo čovek a nikako Bog Uzvišeni i zatim dodao ono što je u svojim ranjim obraćanjima uvek isticao “vernik ne može biti terorista, niti terorista može biti vernik.“
Isak Asiel je primerima iz Biblije - od vavilonske kule preko odnosa između Kaina i Avelja, Isaka i Ismaila, Jakova i Esava, Josifa i njegove braće - ali i primerima iz svog života gde je upoznao i mnogo naučio od pripadnika drugih verskih zajednica pokušao da kaže kako treba izabrati srednji put, put koji nam ne dozvoljava da budemo „zatvoren sistem“, sistem koji funkcioniše sam za sebe.
Sveštenik Aleksandar Ninković govorio je iz ličnog iskusta. Kao bivši oficir JNA i tvrdi ateista kada je postao religiozan, na početku svog teološkog školovanja, bio je kako sam kaže fundamentalista. Pridržavao se svake zapisanje reči bez razumevanja njene suštine, njenog pravog značenja i smisla. „Kada čovek veruje da sve zna, da je jedino on u pravu, tada je zapravo upao u problem“, dodavši da je samoživost naime najveći uzrok upadanja u radikalizam i ekstremizam.
Vukašin Milićević sveštenik SPC-a je govorio o tome da ateizam nije imun na fundamentalizam navevši primere nekadašnje Albanije Envera Hodže i današnje Severne Koreje gde se sve pretvorilo u groteskni kult, grotesknu religiju. Religijski fundamentalizam je povezao sa osobama koje su apsolutno isključive ali ne mora biti opasan ako se takve osobe ne obaziru na druge odnosno ako drugima ne nameću svoje stavove i žive sami za sebe, što je veoma teško.
Profesor Vladeta Jerotić je izneo Hipokritov stav o četiri temperamenta koij dalje određuju osobu kakva će biti, uz konstataciju da i ateista veruje u nešto ili nekoga a da se treba čuvati temperamentnog fundamentaliste. On je zaključio kako je neophodan dijalog između različitih a da nam je sama raznolikost veoma potrebna.

ODRŽANA TRADICIONALNA MANIFESTACIJA - ŠEFADŽIJO SRCA MOGA

  • Objavljeno ponedeljak, 12 decembar 2016 20:52

sefadzijo01

Sinoć je u prepunoj Koncertnoj dvorani u Novom Pazaru održana manifestacija Šefadžijo srca moga.
U organizaciji Rijaseta Islamske zajednice Srbije - Mešihata Sandžaka, a povodom obeležavanja datuma rođenja Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, održan je verski program uz učenje Kur’ana, ilahija i kasida. 
Manifestaciji su prisustvovali velikodostojnici Islamske zajednice Srbije, veliki broj imama iz gotovo svih mesta srbijanskog dela Sandžaka, predsednik Bošnjačkog nacionalnog vijeća Sulejman Ugljanin, predstavnici lokalnih samouprava Novog Pazara i Sjenice, kao i veliki broj vernika.
Obraćajući se prisutnima Reisu-l-ulema IZS Sead ef Nasufović je kazao: "Vrijeme u kojem se Alejhiselam rodio je najteže vrijeme u historiji čovječanstva, kada se zima završava, a proljeće počinje, kada nema ništa staro, a novo još nije pristiglo. Iza nas je više od četrnaest stoljeća i ovo je jedno novo dinsko proljeće.“ Uputivši poziv vernicima da čuvaju veru, reis efendija je kazao: "Naš zadatak je da čuvamo din (vjeru), kao što život čuvamo. Da čuvamo da ne povrijedimo riječi Resulullaha kao što čuvamo da svoje oči ne povrijedimo. Nema većeg grijeha nego slagati na Poslanika, pozivati se iza njega krivo ili se kriti iza njega radi svojih ličnih interesa.“
Svojim učenjem veče su ulepšali Nezir ef Salihović, hafiz Edib ef Pepić kao i hor Stambol i učenici muške Sinan-beg medrese.